Mickey Mouse en Oceanis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Petra - WaarBenJij.nu Mickey Mouse en Oceanis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Petra - WaarBenJij.nu

Mickey Mouse en Oceanis

Door: pma

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Juli 2011 | Griekenland, Athene

Eergister werd onze flexibiliteit als reizigers weer eens op de proef gesteld. Het begon op Schiphol, bij het afgeven van de bagage. De band was kapot en dus werden allerlei mannetjes opgeroepen om de bagage op trolley's weg te brengen. Dat leidde natuurlijk tot chaos en vertraging. Gelukkig voor ons begon de band weer te werken tegen de tijd dat wij aan de beurt waren. Dat je je koffer via een band weg ziet rollen geeft toch een beter gevoel dan een mannetje die er met je koffer vandoor gaan ook al staat er "luggage service" op zijn T-shirtje. Vervolgens ging het mis bij de gate. Egens was er iets verkeerd gegaan met het boarden van passagiers afkomstig van een vlucht uit België. Gevolg was een grote stoelendans in het vliegtuig zelf en het gangpad is al zo lekker breed. Tja, daar daar je dan met je goede gedrag. Keurig op tijd via internet ingecheckt en netjes gewacht tot de rij bij het boarden een beetje acceptabel was en dan lijkt er geen stoel meer te zijn. KLM ground personnel druk in conclaaf met het Transavia vluchtpersoneel en wij maar wachten. Uiteindelijk bleven er toch nog 2 stoelen over zij het op behoorlijk afstand van elkaar ergens aan het gangpad. Niks raampje! Door al het gedoe met de stoelen vertrok het vliegtuig een half uur later dan gepland. De steward verontschuldigde zich tegenover alle passagiers voor de "Mickey Mouse" maatschappij met de stoelendans en we kregen netjes een gratis drankje aangeboden voor ons leed.

Helaas was het leed nog niet geleden. Toen we door de transfer bus bij ons hotel waren afgezet en bij de balie stonden om in te checken bleek het hotel overboekt met als gevolg dat we bij de buren, ofwel Hotel Oceanis, moesten logeren. Als compensatie kregen we half pension aangeboden, toch ook weer netjes. Zo houden we straks nog geld over...... mwah zal wel niet. Na snel een hapje te hebben gegeten werden we keurig met onze koffers bij de buren gebracht. Bij de check-in van Oceanis wilden ze gelijk onze paspoorten confisqueren maar dat hebben we mooi niet laten gebeuren. Dus dan maar even wachten en de eerste Ouzo met ijs drinken. Voor je het weet is het dan zomaar 12 uur 's nachts Griekse tijd (het is hier een uur later dan in Nederland) en zit de eerste reisdag erop.

De tweede dag was een rustig dagje. Natuurlijk weer uitchecken bij Oceanis en terug naar ons eigen hotel waar de kamer natuurlijk zo 's ochtends vroeg nog niet gelijk klaar was. Dus koffers in het depot opgesloten en lekker bij het zwembad gehangen met wat leesvoer. Verder een luchtbedje geregeld, lekker gezwommen en geslapen op het bedje onder de parasol. 's Avonds de directe omgeving verkend. Veel dezelfde mini-supermarkten en restaurants waar ze je vanaf het trottoir het restaurant in proberen te krijgen met allerlei slijmpraatjes. Zodra ze door hebben dat je Nederlands bent gooien ze de 20% discount in de strijd, kennelijk hebben wij Nederlanders toch ergens "zuunig" op ons voorhoofd staan. Het dorp, Ixia, was niet erg bijzonder in wat wij er vandaag van hebben gezien. Verder is het overal, ook in het hotel, erg druk. Je kunt merken dat het hoogseizoen is, veel vakantiegangers van allerlei nationaliteiten. Leuk voor antropologisch onderzoek: Pul bier = Engels, wit met bierbuik = Duitser, behandeld personeel onbeschoft = Rus. De rest van onze antropologische studie volgt later deze week.