Naar de nummer 1 op mijn bucket list! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra - WaarBenJij.nu Naar de nummer 1 op mijn bucket list! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra - WaarBenJij.nu

Naar de nummer 1 op mijn bucket list!

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 September 2014 | Nederland, Utrecht

Het gaat gebeuren, naar de nummer 1 op mijn bucket list. De aanleiding was misschien iets minder, wegens reorganisatie moet ik op zoek naar een andere werkgever. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel zei Johan Cruijff al dus nu tijd voor de reis die op nummer 1 staat op de lijst van bestemmingen: Peru. Het voelt wel een beetje dubbel, op vakantie gaan versus een nieuwe baan willen zoeken. Tegelijk is daar ook dat gezegde "stel niet uit tot later wat je nu kan doen". En na bijna 20 jaar hard werken mag het natuurlijk ook een keer.

Vorige week de boeking in gang gezet en vandaag te horen gekregen dat alles rond is. Een 20 daagse groepsrondreis Peru & De Inca's met FOX vakanties. Alle hoogtepunten van Peru staan op het programma: De mysterieuze Nazcalijnen, de drijvende rietvelden in het Titicaca meer, het uitzichtpunt Cruz del Condor, de indrukwekkende stad Cusco en de onovertroffen Inca-stad Machu Picchu. Wauw, ik ga het allemaal zien en meemaken.

Nu alles rond is de voorbereidingen treffen. In de eerste plaats extra vaccinaties halen en goede wandelschoenen kopen. Ook een boel andere to do's. Het huis van wijlen mijn ouders - waar ik opgegroeid ben - leeg maken voor de oplevering aan de koopster, afscheid nemen van collega's en de eerste coaching-sessie op weg naar een nieuwe baan. Het voelt als een belangrijk punt in mijn leven: Afscheid nemen van 2 belangrijke fases en beginnen aan een nieuwe onbekende. Het begin is in ieder geval een grote wens die uitkomt, naar Peru. Het land dat mij altijd al gefascineerd heeft met zijn kleuren en rijke mysterieuze historie. Ook boeken van Isabel Allende en James Redfield hebben daar een bijdrage geleverd. Sowieso heeft Midden- en Zuid Amerika mijn hart gestolen. De sfeer van vrolijke uitbundigheid van de landen spreekt me erg aan. Na Mexico, Cuba, Brazilië en ABC eilanden nu Peru. Nog ruim 2 weken ofwel 16 nachtjes slapen en dan gaat het gebeuren. Wat gaaf!

• 05 Oktober 2014 - 21:24

Lizette:

Super veel plezier!!! Je gaat het vast geweldig hebben daar! En het mooie van naar nummer 1 van je Bucket list gaan is... Dat je je lijstje weer kunt bijstellen met nieuwe avonturen. Maar eerst welverdiend van deze reis genieten! Daarna komt de rest en dat komt zeker goed. Xx